Veel gestelde vragen

Een overzicht van de veel gestelde vragen

Bestelling

Wat is de minimum bestelling?
U kunt vanaf 0,5 strekkende meter per stofkwaliteit bestellen. Wilt u op deze halve meter meerdere designs printen? Dan kunt u zelf een bestand maken met daarin meerdere designs.

Ik heb een BTW nummer, kan ik deze gebruiken?
Als u een BTW nummer hebt kunt U deze invullen als u zich registreert.
We zullen deze moeten verifiëren, dat duurt even. U kunt dus niet meteen gaan bestellen en uw BTW nummer gebruiken. Als u toch meteen wilt gaan bestellen, zult u de BTW deze eerste keer moeten betalen. Bij een volgende bestelling kunt u wel bestellen zonder de BTW te betalen, indien uw bedrijf buiten Nederland gevestigd is. De BTW kan achteraf niet teruggevraagd worden bij Print Unlimited, wel bij de eigen overheid.

Kan ik een test laten printen?
U kunt al vanaf 0,5 meter bestellen. Als u een test wilt, dan kunt u zelf een testprint maken van 0,5 meter en deze bestellen. Aan de hand van deze testprint kun u uw files eventueel nog bijstellen en de definitieve bestelling plaatsen.

Hoe moet ik de files aanleveren?
Het mooiste resultaat krijgt u bij een file dat op ware grootte met 180 DPI is. Met een lagere resolutie gaat u pixels zien. De website zal een file altijd openen met 180 DPI. Neemt u een file met een lagere of hogere DPI dan zal het file met een andere maat geopend worden. Het beste is dus een file op ware grootte op 180 DPI.

U moet uw file opslaan als een .jpg. Geadviseerde kleurmodus is adobe RGB. Een handleiding die u kan helpen met het klaarmaken van uw files is hier te vinden. U kunt files tot een maximale grote van 150 MB uploaden. De website zal aangeven wat voor kwaliteit uw beeld heeft.

Het lukt me niet om de files te uploaden.
Controleer eerst de extensie. Dit moet een .jpg zijn, want andere formats kunnen niet worden geupload.
Het zou ook de grootte van uw file kunnen zijn. Deze mag maximaal 150 MB zijn.
Is uw file groter dan zou je het op een van de volgende manieren kleiner kunnen maken:
- Is het een .tiff, dan kunt u het originele file opslaan als een .jpg. (als u dit vanuit uw originele file doet, dan heeft u geen kwaliteit verlies)
- Controleer of u geen lagen of paden in uw file heeft zitten. Deze maken het file onnodig groot.
Mocht het nog niet lukken dan bekijk hier een handleiding die u kan helpen met het klaarmaken van uw files. Komt u er dan nog niet uit? Neem dan contact op met ons Print Unlimited team.

Hoe groot moet een afbeelding minimaal zijn om een scherp beeld te krijgen?
Het mooiste resultaat krijg je bij een file dat op ware grootte tussen de 150 en 180 DPI is.
U moet uw file opslaan als een jpg en kleurmodus: adobe RGB. Je kunt files tot een maximale grote van 150 MB uploaden.

Let op: de maat van het file wordt bepaald door de DPI. Het file wordt altijd geopend met 180 DPI. Dit betekent dat als u een andere DPI gebruikt de maat van uw file verandert als u het file upload naar de website.

Ik vind kleur erg belangrijk, hoe weet ik zeker dat de juiste kleuren geprint worden?
Kleuren op een beeldscherm zien er anders uit dan kleuren die geprint zijn op een stof, dus we raden altijd aan om de kleuren van tevoren te testen middels een testprint of door een kleurenkaart te bestellen. Als u in kleurmodus Adobe RGB werkt, dan krijgen we de beste kleurinformatie door om een zo goed mogelijk gelijkende print te maken. Een handleiding die u kan helpen met het klaarmaken van uw files is hier te vinden.

Let op: Wanneer je een re-order doet, neem dan eerst contact op of er geen procesverandering heeft plaatsgevonden. Dit kan namelijk van invloed zijn op de kleuren. 

Hoe weet ik of het herhalingspatroon klopt?
Klik hier en u vindt de handleiding Rapport controleren. Hierin staat beschreven hoe u kunt controleren of een design goed doorloopt.

Bewaren jullie mijn design?
Als u een geregistreerde gebruiker bent, dan worden al uw bestellingen voor 6 maanden opgeslagen in een archief. Als u naar 'mijn account' gaat, dan ziet u daar de orders staan die u voorheen bij ons geplaatst hebt.

Zijn er reeds bestaande prints/files die ik kan gebruiken?
Print Unlimited heeft een paar duizend verschillende designs in collectie. Ook hebben we verschillende designs van ontwerpers die u kunt bestellen via de website. Dat kan via deze link. Over deze designs worden er 5% designkosten berekend. 

Hoe lang kan mijn beeld, dat ik wil printen, zijn?
Onbeperkt, houd er alleen rekening mee dat we produceren op natuurlijke stoffen en dat het risico op een foutje groter wordt naarmate de beelden langer zijn. Daarbij kunt u denken aan inktdruppeltjes of een naad in het doek. Wilt u meerdere meters aan één stuk bestellen, neem dan contact met ons op. 

Ik wil meer dan 200 meter bestellen, kan dat?
Ja, ook via de website kunt u meer dan 200 meter bestellen. Maar u kunt ook naar de mogelijkheden vragen bij onze salesagenten via het contactformulier of e-mail.

Kan ik mijn bestelling nog veranderen?
Zo gauw u de bestelling geplaatst hebt, wordt deze door ons team opgepakt en wordt begonnen met het voorbereiden van het productieproces. We kunnen uw order stoppen, maar is de order al in productie, dan kunnen we hem niet meer voor u veranderen. Mocht de order nog niet geproduceerd zijn, dan kunnen we de order cancelen.

Ik heb de prints sneller nodig, kan dat?
Bij de verzendmethode kun je voordat je de bestelling definitief plaatst kiezen voor een spoedbestelling. Hieraan zijn extra kosten verbonden, maar dan kunnen we uw print in 6 werkdagen versturen. Als de bestelling eenmaal in productie is, dan is het helaas niet mogelijk om de urgentie te veranderen.

Ik wil mijn order ophogen, kan dat?
Is uw order al in productie, dan kunt u uw order niet meer ophogen.
Als u meer wilt bestellen, kunt u via de login naar mijn account gaan en daar ziet u bij order archief al de designs staan die u besteld hebt. Met één muisklik kunt u ze bijbestellen.

Ik wil een re-order plaatsen, kan dat?
Als u een geregistreerde gebruiker bent, dan worden al uw bestellingen voor 6 maanden opgeslagen in een archief. Als u naar mijn account gaat, dan ziet u daar de orders staan die u voorheen bij ons geplaatst hebt. U kunt nu heel makkelijk uw design weer aanklikken en opnieuw bestellen.

Let op: Wanneer je een re-order doet, neem dan eerst contact op of er geen procesverandering heeft plaatsgevonden. Dit kan namelijk van invloed zijn op de kleuren. 

De print is niet zoals ik verwachte.
We besteden veel tijd om de hoogste kwaliteit voor u te waarborgen. We printen alleen op stoffen van de beste kwaliteit. Bij het produceren op natuurlijke materialen kan het voorkomen dat deze van partij tot partij iets verschillen. Enige tolerantie is in de textiel branche volledig geaccepteerd. Mocht u niet tevreden zijn met uw levering, dan kunt u ons dit via een e-mail laten weten. We zullen uw opmerking in behandeling nemen en bij u terugkomen met onze reactie.

Prijzen

Waar kan ik de kosten vinden?
De kosten voor de order zijn afhankelijk van de stof die u kiest, hoeveel meter u gaat printen, welke productietijd en verzendmethode die u kiest.

Als u een stof kiest, dan ziet u daar de ‘vanaf’ prijs staan. Deze wordt lager naarmate u meer meters besteld of een langere productietijd kiest. Als u meerdere designs op 1 stof laat printen dan worden de meters per stof bij elkaar opgeteld en daarmee de prijs bepaalt.
Bij de kosten voor het printen komen nog de kosten voor het verzenden. De hoeveelheid die verstuurd moet worden + de keuze van verzending bepalen de hoogte van de kosten.

De prijzen van de stoffen worden excl. BTW weergegeven. Afhankelijk van of u BTW plichtig bent, komt de BTW er bij.

Wat zijn de kosten voor het verzenden?
Deze kunt u zien wanneer u een verzendoptie kiest tijdens het afronden van uw bestelling. Express is sneller en hierdoor ook duurder. Wilt u een gewone verzending? Selecteer dan Economy. Ook kunt u kiezen voor afhalen, dan betaalt u geen verzendkosten.

Geven jullie korting op grotere orders?
Ja, zoals u zelf kunt zien gaat de prijs per meter omlaag bij grotere bestellingen en bij een langere productietijd. 
Bent u van plan een grotere bestelling te plaatsen dan op de webshop mogelijk is, neem dan contact met ons op via het contactformulier of mail ons via info@printunlimited.nl.

Wie betaalt de douane kosten?
De verzendkosten zijn zonder douane kosten. Eventuele invoerkosten zullen direct aan u berekent worden door de douane.

Wat zijn de kosten voor het verzenden?
Deze kunt u zien wanneer u een verzendoptie kiest tijdens het afronden van uw bestelling. Express is sneller en hierdoor ook duurder. Wilt u een gewone verzending? Selecteer dan Economy. Ook kunt u kiezen voor afhalen, dan betaalt u geen verzendkosten.

Levering

Wat is de levertijd?
Voor het vervaardigen van onze kwaliteit prints hebben we verschillende productietijden.

Mocht u graag uw designs op doek laten printen dan kunt u voor de volgende productietijden kiezen;
Een Spoed bestelling bedraagt 8 volledige werkdagen exclusief verzending.
Een Normale bestelling bedraag 13 volledige werkdagen exclusief verzending.
Een Economy bestellen bedraagt 18 volledige werkdagen exclusief verzending.
Een Extra Economy bestelling bedraagt 23 volledige werkdagen exclusief verzending.

Wilt u graag uw designs op onze producten laten printen dan kunt voor de volgende productietijden kiezen;
Een Spoed bestelling bedraagt 15 volledige werkdagen exclusief verzending.
Een Normale bestelling bedraag 23 volledige werkdagen exclusief verzending.
Een Economy bestellen bedraagt 30 volledige werkdagen exclusief verzending.
Een Extra Economy bestelling bedraagt 40 volledige werkdagen exclusief verzending.

De productie tijden kunnen verschillen tijdens de zomer periode maar ook tijdens drukke periodes. Hierdoor kunnen productie tijden 2 dagen langer duren.

Ik heb de prints sneller nodig, kan dat?
Bij de verzend methode kunt u ook kiezen voor een spoedbestelling. Hieraan zijn extra kosten verbonden, maar dan kunnen we uw print op doek na 6 volledige werkdagen versturen. Laat u uw print op onze producten drukken, dan kunnen we uw product na 13 volledige werkdagen versturen.

Wat zijn jullie verzendopties?
U kunt kiezen voor Economy (standaard) en Express (sneller en duurder). Bij beide methodes wordt het pakketje bij het afleveradres aangeboden en moet u tekenen voor de ontvangst. Ook kun je kiezen voor afhalen, dat betekent dat je geen verzendkosten betaald en u uw prints op kunt komen halen op ons adres.

Mijn afleveradres is veranderd/ik ben verhuisd, hoe kan ik mijn adres aanpassen?
Hebt u een lopende order? Vul dan een contactformulier in en laat ons weten wat het nieuwe afleveradres is.
Wilt u een order gaan plaatsen, dan kunt u tijdens het plaatsen van uw bestelling de oude gegevens vervangen door de nieuwe gegevens.
U kunt ook via de login naar mijn account gaan. Daar kunt u in 'mijn gegevens' uw adres aanpassen.

Krijg ik bericht als mijn bestelling verstuurd wordt?
Ja, u krijgt een automatische e-mail toegestuurd met trackingscode zodra de verzending aan de koerier is meegegeven.

Kan ik de zending traceren?
Ja, u krijgt een automatische e-mail toegestuurd met trackingscode zodra de verzending aan de koerier is meegegeven.

Moet er iemand thuis zijn voor ontvangst?
Ja, er moet altijd iemand tekenen voor de ontvangst van de zending.

Stoffen

Welke stof is geschikt voor mijn toepassing?
Binnen de stoffencatalogus op de website kunt u via de legenda aan de linker zijde, een toepassing selecteren en een stof aan de hand hiervan zoeken.

Krimpt de stof nog?
Alle stoffen die we versturen zijn door ons gewassen. Hiermee krimpt de stof ook naar zijn oorspronkelijke maat. Dit gebeurt op productie machines en het kan zijn dat u, als u de stof zelf wast de stof nog een beetje krimpt. Houd bij het bestellen hiermee rekening en bestel iets meer dan u nodig hebt. Houd ook bij het maken van een geplaatste print hiermee rekening en maak het beeld iets groter dan u eigenlijk nodig hebt.

Kan ik de stof wassen?
De was instructies staan per stof op het tabblad ‘wassen’, bij de stoffencatalogus.

Kan ik voorbeelden van de stoffen krijgen?
Ja, in het online stoffencatalogus kunt u bij iedere stof een bedrukte staal aanvragen. Linksonder in het scherm van iedere stof zit een knop ‘staal aanvragen’. Wij kunnen u 4 gratis printstalen toesturen. Wilt u meer dan 4 printstalen bestellen, dan zal er voor iedere printstaal die daar bovenop komt een klein bedrag berekend worden.

Kan ik onbedrukte stof bestellen?
Ja, in dit geval moet je een wit design uploaden in de grootte waarin je de onbedrukte stof wilt. De onbedrukte stof is verkrijgbaar voor dezelfde prijs als bedrukte stof. Zodra je een wit design hebt geupload, kun je het beste even contact met ons opnemen zodat we je de garantie kunnen geven dat je de onbedrukte stof ontvangt. 

Overig

Ik ben mijn login gegevens vergeten
Vraag via de website een nieuw wachtwoord aan. Dat kan via deze link.

Ik ben al klant bij PU, moet ik me op de website opnieuw aanmelden of geldt mijn klanten nummer van PU?
Als u een geregistreerde klant bent bij Print Unlimited, dan is er reeds een account voor u aangemaakt. Als U uw wachtwoord vergeten bent, vraag dan via de website een nieuw wachtwoord aan.

Wat zijn mijn mogelijkheden nadat ik heb ingelogd?
Als u reeds geregistreerd bent bij de website van Print Unlimited dan heeft u toegang tot ofwel het studentboard, het uploadcenter of webshop archief/account of een samenstelling van deze mogelijkheden. Binnen het studentboard kunt u als student uw project uploaden. Binnen het uploadcenter kunt u files direct doorsturen naar de server van Print Unlimited voor orders die u buiten de webshop plaatst. Verder staan uw gegevens van vorige orders opgeslagen in uw online account van de Webshop.

Waar staan mijn gegevens opgeslagen?                                                         
Als u bent ingelogd als klant, dan kunt uw tijdens uw bestelling uw adresgegevens en BTW nummer zien.

Mijn vraag staat er niet bij.
Neem dan contact op met ons via het contactformulier of mail ons via info@printunlimited.nl